Ostatnie kilometry w Polsce.

Środa, 27 marca 2013 · dodano: 27.03.2013 | Komentarze 4

Dziś na cel wybrałem Wyspę Sobieszewską,a więc kierunek Nowakowo,Kępa Rybacka,Bielnik,Kępki,Marzęcino kawałek za na przydrożnych topolach dostrzegłem z oddali siedzące na gałęziach dosyć spore sylwetki i już domyślałem się co ujrzę gdy podjadę bliżej,na drzewach siedziały dwa orły bieliki,które jeszcze zanim się zbliżyłem poderwały się w powietrze i poleciały w stronę Zalewu a miałem nadzieję,że uda mi się foto zrobić ale wystawiły mnie do wiatru.Jadę dalej na Tujsk,Stegnę,Jantar i docieram do Mikoszewa

Mikoszewo. © rafi1368
ze względu na fakt,że prom na Wiśle jeszcze nie kursuje skręcam w kierunku Kiezmarka żeby przebić się na drugą stronę mostem po którym biegnie siódemka.Po drodze przejeżdżając prze podnoszony most na rz.Szkarpawa dostrzegam jednostkę kruszącą lód więc trochę podkręciłem tempo żeby znaleźć miejsce w którym mógłbym przyjrzeć się z bliska
Kruszenie lodu na Szkarpawie. © rafi1368
Pod naporem jednostki pływającej tafla lodu pięknie pękała. © rafi1368
docieram do siódemki i wjeżdżam na most przejeżdżając na drugą stronę Wisły
Płynie Wisełka,a wody po brzegi w niej. © rafi1368
będąc już w Kiezmarku udaję się wzdłuż wału do Sobieszewa
I jestem we właściwym miejscu,jeszcze tylko przejazd przez most pontonowy na Martwej Wiśle. © rafi1368
postanowiłem udać się na plażę,było niedaleko
Plaża w Sobieszewie nad morzem. © rafi1368
A taki las mijam w drodze na plażę. © rafi1368
Nie ma co wjeżdżać na szlak skoro tak zasypane. © rafi1368
zrobiłem nawrót do asfaltu i poleciałem w stronę Świbna
Promu nie ma i jeszcze przyjdzie poczekać. © rafi1368
Po drugiej stronie widać brzeg w Mikoszewie. © rafi1368
dalej kierowałem się brzegiem Wisły do miejsca gdzie znajduje się most i śluza Przegalina
Śluza Przegalina,u góry widać spód mostu przez który przejeżdżałem. © rafi1368
Po drugiej stronie śluzy. © rafi1368
Widok z mostu na śluzę. © rafi1368
zaraz obok natrafiłem na taki obrazek
Zacumowane jednostki. © rafi1368
Pierwsza jednostka o nazwie Orka i już na myśl przychodzi uwolnić Orkę. © rafi1368
kolejny postój w miejscowości Błotnik,gdzie powstaje przystań żeglarska
Przystań żeglarska w Błotniku. © rafi1368
Jeszcze wszystko pachnie nowością. © rafi1368
Fajny parasol. © rafi1368
i znów wracam do Kiezmarka w którym dostrzegłem ciekawy kościółek
Kościół p.w. Matki Boskiej Częstochowskiej w Kiezmarku. © rafi1368
za nim wjechałem ponownie na most na boku jednego z filarów dostrzegłem takie malowidła
Wielka woda w Wiśle. © rafi1368
Most drogowy po którym biegnie siódemka przez Wisłę i przez który dwa razy dziś przejeżdżałem. © rafi1368
gdy już wróciłem na stronę Mikoszewa zdecydowałem się na małe sprawdzenie trasy,którą jeszcze nie jeździłem a więc zaraz za mostem znajdowała się miejscowość Nowa Kościelnica jadąc dalej docieram do miejscowości Piaskowiec,gdzie znajduje się cmentarz mennonicki
Cmentarz mennonicki w Piaskowcu. © rafi1368
Cmentarz mennonicki w Piaskowcu I. © rafi1368
Cmentarz mennonicki w Piaskowcu II. © rafi1368
jadę dalej i kolejny postój w Jezierniku gdzie robię zdjęcie kościołowi i znajdującemu się tam podcieniowi
Kościół p.w. Św.Jerzego w Jezierniku. © rafi1368
Dom podcieniowy. © rafi1368
przejeżdżając przez Lubieszewo natrafiam na taki kamień
Lubieszewski kamień. © rafi1368
zbliżam sie do Nowego Stawu,ale jeszcze skręciłem do miejscowości Brzózki o natrafiam na takie orły
Brzózkowe orły na słupach. © rafi1368
z bliska widać pola wiatrowe
Wiatraki. © rafi1368
.W nowym Stawie dostrzegam taki oto pomnik
Pomnik w Nowym Stawie. © rafi1368
po czym udaję się do cukierni Jędruś na herbatę i coś słodkiego.Powrót przez Świerki,Lipinka,Myszewo,Lubstowo,Rakowo,Wierciny,Jazowa,Kępki,Bielnik,Kępa Rybacka,Nowakowo i Elbląg.W domu wpadam w sam raz na szamanie po którym zdzwaniam się z Krzyśkiem i ruszam z nim,Maćkiem,Dareckim i Markiem na nocny teren,który kończymy w Rubnie i powrót asfaltem do domu.