Wrzesień, 2012

Przed pracą z Markiem...

Wtorek, 18 września 2012 · dodano: 18.09.2012 | Komentarze 0

Ruszyliśmy na Młynary i skierowaliśmy się do Pasłęka,jak już byliśmy na miejscu to zajechaliśmy na pączki,na szczęście Robert dzień wcześniej był i wszystkich nie zjadł,zostawił 3,no to Marek wziął jednego a ja pozostałe.Po małej przekąsce obraliśmy kierunek pochylnie i przejazd przy kanale w kierunku Elbląga,Marek był umówiony rodzinnie więc musiał się zjawić wcześniej.Potem miałem jechać jeszcze nad Nogat,ale przed Bielnikiem postanowiłem skrócić ze względu na późną godzinę,trzeba było szykować się do pracy.

Przed pracą ...

Poniedziałek, 17 września 2012 · dodano: 17.09.2012 | Komentarze 0

Na podjeździe Tolkmicko/Pogrodzie wygląda obecnie jakby przeszło tamtędy niedawno tornado.Większość drzew powyrywane z korzeniami leżące wzdłuż drogi,prawda jest taka,że to nie tornado a robotnicy którzy wzięli się za poprawianie tego dziurawego odcinka i usunęli większość lip,które rosły przy poprzednim asfalcie.W drodze do Fromborka wjeżdżałem prawie w każdą drogę,która szła w las,w poszukiwaniu nowych odcinków,ale bezskutecznie.Wszystkie które sprawdzałem albo zaraz się kończyły,albo były już tak zarośnięte,że nie było sensu się dalej pchać.

Ergonomiczna wycieczka + dożynki w Markusach + solo...

Niedziela, 16 września 2012 · dodano: 16.09.2012 | Komentarze 2

Rano na start ergonomicznej wycieczki,która tym razem wiodła do Kadyn w większości terenem,zabezpieczałem tyły i zbierałem ogony z Piotrem,ale tylko do Kadyn.Stamtąd z paroma osobami odłączyliśmy się i ruszyliśmy na Markusy,po drodze odjechały jeszcze dwie osoby i w mniejszym gronie dotarliśmy na miejsce spotykając sporą część grupy rowerowej STOP.Posililiśmy się darmową grochówką i ruszyliśmy na stoiska wystawionych sołectw w poszukiwaniu czegoś słodkiego,zjadłem 5 kawałków rożnych ciast i 1 babeczkę.Powrót w trójkę przez odremontowany niebieski most w miejscowości Jezioro.Na miejscu postanowiłem jeszcze zrobić trasę nad Nogatem i w Jazowej na moście strażacy sprzątali skutki powypadkowe w wyniku czego w obu kierunkach tworzył się korek.W drodze powrotnej spotkałem jeszcze Marcina(błasiaczek),który dokręcał przed pracą,postanowiłem go odprowadzić i wtedy już zjechać na bazę.

Dożynkowe Rychliki z Markiem...

Sobota, 15 września 2012 · dodano: 15.09.2012 | Komentarze 0

Przy silnym wietrze i niezbyt ciekawej pogodzie,ale jednak wybraliśmy się na wcześniej planowane dożynki.A na miejscu zawody pomiędzy wójtami,sołtysami miejscowości,które brały udział w dożynkach,a konkurencje to między innymi młócenie zboża cepem,które często zawodziły,wbijanie gwoździa młotkiem w stojący pień i na końcu to już bez konieczności udziału władzy cięcie metrowej kłody Moją Twoją(piłą ręczną).Trochę nas przewiało i im bliżej wieczora tym zimniej zaczęło się robić więc postanowiliśmy wracać przez Bażynę,Jelonki i na Komorowo Żuławskie,starą siódemką do Elbląga.

Piątek, 14 września 2012 · dodano: 14.09.2012 | Komentarze 1

Wyjazd przy silnym wietrze i przelotnym opadzie,ale nie było aż tak najgorzej,ściemnia się już szybko więc niedługo jazda po pracy będzie możliwa tylko na latarce.

Wtorek, 11 września 2012 · dodano: 11.09.2012 | Komentarze 2

Najpierw na spotkanie z Markiem,który wracał ze Słobit.Złapałem go za granicami miasta,bawił się z rodzinką kucyków,oczywiście najładniejszy był malutki kucyk.Zjechałem z Markiem na miasto i ruszyłem nad Nogat,na Żuławskiej trafiłem na pociąg towarowy,nie pamiętam żebym kiedykolwiek miał okazję ujrzeć go na tamtejszym przejeździe kolejowym.Po drodze sporo rowerzystów mijałem z obu kierunków,pod wieczór spotkałem jeszcze Piotra,który wybrał się na wieczorną przejażdżkę.

Poniedziałek, 10 września 2012 · dodano: 10.09.2012 | Komentarze 0

Z Markiem rundka nad Nogatem i kierunek Jelenia Dolina,gdzie Marek,Mirek i Marek zażywali kąpieli,ja zajechałem się przywitać i ruszyłem w kierunku Pogrodzia,Tolkmicka,Kadyn i zjazd do Elbląga.

Niedziela, 9 września 2012 · dodano: 09.09.2012 | Komentarze 0

I powtórka dnia wcześniejszego,tylko jazda w inne rejony i do innych miejscowości w tym dniu przeważały ruiny niegdyś wspaniałych rezydencji.W niektórych opowiadania miejscowych jak to kiedyś było przed zniszczeniem tych rezydencji.Konkurs terenowy z pytaniami do każdej miejscowości i rozstrzyganie następowało po obiedzie przez pracowników LGD.Dziś powrót do domu po bardzo udanym weekendzie i wspaniałej zabawie,oby za rok impreza również się odbyła.W drodze powrotnej zahaczyliśmy o dożynki w miejscowości Lisów,mała konsumpcja i powrót na Elbląg.Kto nie był nich żałuje impreza przednia i wspaniali ludzie.

Sobota, 8 września 2012 · dodano: 09.09.2012 | Komentarze 0

Rano śniadanie o 7.30 i chwila na przygotowanie się do wyjazdu po okolicznych miejscowościach,odwiedzaliśmy wszystko związane z historią : kościoły,zabytkowe budynki,pomniki przyrody,hodowlę bizonów.Mieliśmy przewodnika,który przy każdym postoju w jakiejś ciekawej miejscowości opowiadał o historii danego miejsca i o tym co kiedyś się tam znajdowało,jaką pełniło funkcję i jakie rody zamieszkiwały dany teren.Po powrocie kolejne wykłady po obiedzie,w tym dniu dwa razy obracałem do Ornety,raz z Jurkiem,następnie z Robertem wiatr dawał się we znaki.Potem znowu zabawa,tańce konkursy.

Piątek, 7 września 2012 · dodano: 09.09.2012 | Komentarze 0

Było trzeba wziąć dzień urlopu żeby pojechać,pogoda w dniu wyjazdu paskudna,ale rajd miał się odbyć bez względu na pogodę.Ruszyliśmy miedzy 13.00 a 14.00 przez Wilczęta,na miejscu trzeba było się zakwaterować trochę pozamieniać się na miejsca w pokojach.Po kąpieli wykłady,a po kolacji konkursy,tańce i zabawa do późnych godzin.