Jazda po zakamarkach Zalewu Wiślanego.

Sobota, 16 lutego 2013 · dodano: 16.02.2013 | Komentarze 1

Ze względu na fakt,że siostrzeniec obchodził dziś urodziny nie oddalałem się zbytnio od miasta.Na początku przez Helenowo,Adamowo,Bielnik,Kępa Rybacka dalej kierunek byłej przeprawy promowej i tam zacząłem jazdę po płytach w miejsca,w których jeszcze mnie nie było a są bardzo blisko.Gdy płyty się skończyły zaczęła się droga polna,która na szczęście była zmarznięta w przeciwnym razie miałbym niezłą przeprawę po błocie.Dotarłem do zakamarków Zalewu Wiślanego i po wale ruszyłem śladami po ciągniku przed siebie,aż do miejsca gdzie dalsza jazda nie miała sensu z powodu złej przejezdności.Po drodze mijałem ludzi,którzy wchodzili na lód cieku wodnego aby dostać się na pola trzciny,żeby ją ścinać.Wracając z powrotem zauważyłem w trzcinach prawdopodobnie kłusownika z bronią,a dlatego doszedłem do takich wniosków,bo podczas mojego przejazdu próbował się ukryć ażebym go nie zauważył,ale marne było jego ukrywanie się.Po płytach dojechałem do miejscowości Cieplice i dalej wzdłuż wału w kierunku Batorowa.Po drodze zauważyłem Jenota,ale był w tak tragicznym stanie,że żal było patrzeć,jak tylko mnie dostrzegł ukrył się w chaszczach,dałem mu spokój i pojechałem dalej.Jeszcze za nim dojechałem do asfaltu na pozostałości lodu na rzece Elbląg,która wpływała do Zalewu udało mi się dostrzec orła,próbowałem podejść jak najbliżej wody żeby cyknąć mu fotkę,ale zanim się zbliżyłem odleciał jak tylko mnie spostrzegł.Przez Nowakowo zjazd do domu.

Rozpadający się las pod lodem z lewej strony i jazda po wale wzdłuż cieku wodnego po stronie Zalewu. © rafi1368
Pola trzciny na brzegach Zalewu Wiślanego. © rafi1368
Zamaskowany pomost wśród trzcin na jakimś stawie. © rafi1368
Właśnie w tym miejscu widziałem siedzącego na lodzie orła,lód jest za tym urządzeniem. © rafi1368
Rzeka Elbląg wpływa do Zalewu Wiślanego,po drugiej stronie widać Wysoczyznę Elbląską. © rafi1368