Styczeń, 2013

Przed pracą...

Środa, 9 stycznia 2013 · dodano: 09.01.2013 | Komentarze 0

Dziś postanowiłem oszczędzić sprzęt i obrać tak kierunek jazdy,żeby miał jak najmniej styczności z całą tą chemią jaką drogowcy sypią na drogi.A więc pojechałem na Modrzewinę przebijając się między polami do zabudowań a następnie do drogi która prowadziła prosto do lasu i tam po świeżym śniegu na Jelenią Dolinę.Kolejny etap to dojazd to płyt,które prowadziły do lasu Kadyńskiego i cały czas lasem do Tolkmicka.Trzeba tylko było uważać na koleiny po ciągnikach leśników,jazda lasem po świeżym śniegu po prostu rewelacja i na dodatek zostawianie pierwszych śladów kół rowerowych.W Tolkmicku było trzeba przejechać niestety asfaltem do kolejnego wjazdu w las,który zaczął się przy posiadłości byłego Halex-u a tam,gdzieś w górze odbiłem na czarną drogę na której zaliczyłem kilka wywrotek z powodu ukrytego pod białym puchem lodu z pierwszego etapu zimy.I znów jako pierwszy zaznaczyłem obecność swojego przejazdu śladem opon mojego roweru i paru miejsc gdzie się wyrżnąłem.Ale znakomicie się dziś jeździło w terenie.

Przed pracą z Markiem...

Poniedziałek, 7 stycznia 2013 · dodano: 07.01.2013 | Komentarze 2

Z Markiem pojechaliśmy w stronę Chruściela,jeszcze zanim tam dotarliśmy wjechaliśmy trochę w las w okolicy drogi na Braniewo,ziemia zmarznięta tylko było trzeba uważać podczas przejazdu po koleinach ciągników targających drzewo.W Chruścielu przerwa na mały popas i dalej na Stare Siedliska,gdzie po raz kolejny zdecydowaliśmy się na jazdę z terenie po lesie w okolicy Młynar.Powrót asfaltami przy S22,w mieście Marek pojechał jeszcze nad Nogat,a ja do domu szykować się do pracy.

Miał być Tczew nie wyszło...

Niedziela, 6 stycznia 2013 · dodano: 06.01.2013 | Komentarze 2

Rano wyruszyłem z ekipą na Tczewską choinkę,jak tylko wyjechaliśmy za Elbląg zaczął sypać śnieg,który z biegiem czasu przerodził się w mżawkę.Po dojechaniu do Nowego Stawu miałem już dość tej kapryśnej pogody i zdecydowałem się na powrót w towarzystwie Marka i Mariana.Dojeżdżając do Nowego Dworu Gdańskiego pogoda zaczęła się poprawiać i pomyślałem,że jak odprowadzę chłopaków do miasta wybiorę się jeszcze gdzieś pokręcić.Jak pomyślałem tak zrobiłem,wywiało mnie do Fromborka z postojem na stacji w Milejewie,gdzie zakupiłem baterie do tylnej lampki podczas wymiany od Fromborka wracało dwóch młodych kolarzy a ja miałem zaraz się tam udać.No i znów zaczęło popadywać śniegiem,ale do Fromborka i tak dojechałem,skierowałem się w stronę Chruściela ale na skrzyżowaniu odbiłem na Włóczyska i dalej do S22.Błudowo sobie odpuściłem i ruszyłem bocznym pasem S22 w drogę powrotną.Zjeżdżałem przez Sierpin,Przezmark,Komorowo Żuławskie,Janów i do Elbląga.

Po pracy...

Sobota, 5 stycznia 2013 · dodano: 05.01.2013 | Komentarze 0

Kręcenie przy sporym wietrze,na początku z Bartkiem,który musiał zjechać do domu i wtedy już solo ruszyłem dalej,będąc w Łęczu miałem miejsce w pierwszym rzędzie na widok rozświetlonych miejscowości po drugiej stronie Zalewu Wiślanego.

Po pracy...

Piątek, 4 stycznia 2013 · dodano: 04.01.2013 | Komentarze 1

W drodze do Nowego Dworu Gdańskiego postanowiłem zajechać do miejscowości Kmiecin a następnie skierowałem się na most nad S7 i do Nowego Dworu,powrót przez Marzęcino i rundka po Kępie Rybackiej.

Świety Kamień Dareckiego...

Środa, 2 stycznia 2013 · dodano: 02.01.2013 | Komentarze 3

Rano kilka razy wyglądałem przez okno i za każdym razem padało,ale przed samym wyjazdem na zbiórkę spojrzałem jeszcze raz i wyglądało to już bardziej obiecująco,deszcz przestał padać i nawet zaczęło się rozjaśniać więc zagęściłem ruchy i stawiłem się na start.Ruszyliśmy do Łęcza,odbitka na Pagórki po drodze zajechaliśmy jeszcze na pomnik na którym były wygrawerowane słowa po Niemiecku związane z Kadynami.Następnie to już terenem na punkt widokowy,z którego można podziwiać Zalew Wiślany w pobliżu klasztoru Bernardynów w Kadynach.Zjechaliśmy na chwilę do Kadyn po czym udaliśmy się do portu w Tolkmicku,w którym udało się nam wypatrzeć powracający z patrolu poduszkowiec straży granicznej,podjechaliśmy na plażę w Tolkmicku,gdzie jednostka stacjonowała.Dopiero za drugim razem udało mu się wgramolić na plażę po uprzednim powrocie na wodę i rozpędzeniu się.Na drodze leśnej do Świętego Kamienia spotkaliśmy Roberta,który wyjechał później przeganiając nas,ale musiał już wracać do Elbląga,do pracy.Na Świętym Kamieniu przerwa,mały popas i powrót do miasta.W Elblągu z Markiem i Bartkiem zdecydowaliśmy się na przejazd nad Nogatem.

2013rok i z kopyta...

Wtorek, 1 stycznia 2013 · dodano: 01.01.2013 | Komentarze 6

Nie ma co w bawełnę owijać godz.9.00 wystartowałem,cel zrobić kilka km przed Spotkaniem Noworocznym na Górze Chrobrego,a więc na początek Nogat przez Jazową,ale tym razem nie skorzystałem z chodniko-ścieżki,postanowiłem jechać poboczem S7 z obawy,że po Sylwestrze na chodnikach i ścieżkach będzie niezliczona ilość natłuczonego szkła.Za Nowakowem kierunek Suchacz i kawałek za miejscowością wjechałem na płyty idące przy Zalewie Wiślanym do Tolkmicka.Przed Janówkiem odbiłem w las Kadyński unikając tym samym wiatru w twarz przy powrocie do Elbląga.W lesie miejscami zalegał jeszcze lód,ale najgorzej było przejeżdżając z Jeleniej Doliny do głównej drogi,na niektórych odcinkach zatrzymywałem się i wolałem prowadzić rower niż zaliczyć glebę na twardej i śliskiej nawierzchni.Udając się w miejsce Noworocznego Spotkania Elbląskich Bikerów po drodze spotkałem Mirka i razem dojechaliśmy na miejsce.Zebrało się spore grono bikerów,i po życzeniach i pogaduchach padła decyzja o małej rundce Noworocznej,ale grupa się podzieliła największa liczba bikerów ruszyła nad Nogat,parę osób do Bażantarni a ja z Bartkiem i Agnieszką wybraliśmy rundę dookoła Drużna.A dokładniej : Elbląg,Pomorska Wieś,Zalesie,Borzynowo,Marianka,Rzeczna,Krosno,Nowe Kusy,Jelonki,Marwica,Wysoka,Powodowo,Stare Dolno,Nowe Dolno(gdzie nad rz.Dzierzgonka wymieniają deski w tamtejszym moście),Krzewsk,Żurawiec,Tropy Elbląskie,Raczki Elbląskie i Elbląg.